
Snabbfakta
- Startades: 1965 i Milford, USA
- Omsätter: Vet ej
- Antal FT: Fler än 40 000 i världen varav 175 st. i Sverige.
- Serverar goda subs på nybakat bröd till alla. Brödet bakas på plats i restaurangen.
- Ledigt distrikt: Hela Sverige
- Bransch: Hotell, restaurang, storhushåll
- Län: Alla
- Egen insats: Enligt vidare dialog (Mer info)
- Status: Ny enhet
Om oss
Varumärket SUBWAY® är världsberömt och har många fans. Varumärket placerar sig högt inom flera områden, på såväl nationella som internationella topplistor. Som franchisetagare har du fördel av ett världsberömt varumärke. Konsumenterna vet vad varumärket står för och känner till den höga kvalitet som erbjuds.
Kunderna kan skapa sin sub eller sallad precis som de vill ha den: stor eller liten, kryddig och med låg fetthalt, kött, fisk eller vegetarisk. Tack vare ett stort urval av ingredienser är möjligheterna gränslösa. Produkterna tillreds färska direkt framför gästen. Vårt recept är en balans mellan prisvärdhet, sunda val och njutning. Resultatet är att vår produkt tilltalar en stor målgrupp. Vi har ett team av specialister som studerar mattrender och utvecklar nya produkter och smaker. På så sätt är vi alltid nyskapande och fortsätter att fånga gästernas intresse med nya fantastiska produkter.
Vårt koncept
SUBWAY®-systemet erbjuder ett stabilt koncept med mer än 50 års erfarenhet. Franchisetagarna har nytta av kunskapen, processerna och nätverket inom systemet. Det finns olika utbildningsalternativ för franchisetagare och deras team, plus fördelarna med centrala inköp tack vare en ideell inköpsorganisation. Dessutom finns det en nationell marknadsföringsfond där experter i marknadsföring samarbetar med en styrelse av valda franchisetagare. Inom systemet investeras det kontinuerligt i innovationer.
Stöd ifrån teamet är en viktig del av systemet. SUBWAY® är ett internationellt, framgångsrikt företag men vår styrka ligger i att ha en lokal anknytning. Ansvariga för detta är bland annat de så kallade Development Agents som stöder franchisetagaren från början med sin kunskap om Subway och den lokala marknaden. Som SUBWAY®-franchisetagare är du självständig företagare som kommer att dra stor nytta av det omfattande stödet från de olika parterna i organisationen.
Profil
Är Subway rätt för dig? Stämmer följande profil in på dig:
- Brinner för Subways varumärke
- Tycker om att arbeta med människor
- Grundläggande kunskaper om ekonomi
- Anvsvarsfull
- Villig att själv arbeta i restaurangen
Franchisetagare berättar
Vad skulle du säga är det allra bästa med att vara franchisetagare i Subway?
– Jag började som gäst på SUBWAY® för 25 år sedan. Jag älskade verkligen produkterna, subsen och mat i allmänhet. Så att bli franchisetagare var helt logiskt. När tillfället kändes rätt för nya utmaningar öppnade jag en andra och slutligen en tredje restaurang. Jag har varit franchisetagare i över sex år nu och har aldrig ångrat mitt val!
– Jag kände att jag kunde göra mer i livet och jag ville ha ett mer flexibelt liv. Jag blev en del av
Subway® världen och jobbar nu ihop med min man.
Han är anställd, men det har aldrig varit några problem för oss. Det är en härlig känsla att jobba tillsammans med en trovärdig person och att bygga upp ett eget företag.
Informationsträff
Bilder
Film
Visste du att...
Smörgåsen (på engelska “sandwich”) är uppkallad efter Lord Sandwich – en tärningsspelare som inte hade tid att äta under en sittning, så han bad sina tjänare att ge honom skivor av kött mellan brödskivor. Sedan dess var den så kallade smörgåsen en given succé!
Kontaktperson
Namn: Lena Tevin, Franchise & Leasing Manager
Huvudkontor: Göteborg
Tel: 0705-44 61 10
E-post: lena.tevin@subway.nu
Kontaktperson
Namn: Ricky Simonsson, Country Manager
Huvudkontor: Göteborg
Tel: 0705-107 107
E-post: ricky.simonsson@subway.nu
Tips & Inspiration
Checklista franchiseavtalet
Inspirationsfilmer
Franchise statistik
Senast nytt om franchise?
Anmäl dig till Franchisetorgets nyhetsbrev: