
Snabbfakta
- Startades: 1976
- Omsätter: Mkr
- Antal FT: Idag finns det ett 70 tal butiker i Sverige var av 38st är franchise
- The Body Shop existerar för att kämpa för en mer rättvis och vackrare värld. Det är vårt mål och driver allt vi gör.
- Ledigt distrikt: Falkenberg
- Bransch: Försäljning, inköp, marknadsföring
- Län: Halland
- Begärt pris: Maila/ring oss för info
- Egen insats: (Mer info)
- Status: Befintlig enhet
Om oss
Vår historia började 1976. Den började med att vår grundare, Anita Roddick, öppnade en liten grön butik i Brighton med en övertygelse om något revolutionerande: att ett företag kan vara en makt i kampen för det goda. Vi aldrig varit ett vanligt kosmetikaföretag och med över 40 år av kampanjdrivande, förändringsarbete och sprängande av industristandarder inom skönhetsbranschen så är vi fortfarande lika aktiva och drivande. Välkommen till The Body Shop.
VI EXISTERAR FÖR ATT KÄMPA FÖR EN MER RÄTTVIS OCH VACKRARE VÄRLD.
Vårt koncept
The Body Shop har alltid drivits av passion så det är ingen överraskning att vår arbetskultur är unik. Det är en vaken, kulturell, snabb och omtänksam miljö där skratt, entusiasm och entreprenörskap finns i våra dagliga liv.
Som Franchisetagare på The Body Shop får du möjligheten att driva en lönsam verksamhet samt arbeta med ett starkt och väletablerat varumärke. Dessutom får du tillgång till gemensam marknadsföring. Du kommer att få löpande stöd och utbildning för dig själv och din personal, samt ta del av den kontinuerliga utveckling av The Body Shops koncept. Du får en härlig laganda och en team spirit genom delade erfarenheter med övriga butiker runt om i Sverige.
Profil
Som franchisetagare söker vi dig som har:
- Affärsintegritet
- Gott omdöme
- Starkt socialt- och miljömässigt ansvarstagande i linje med The Body Shops värderingar
- Detaljhandelsexpertis
- Entreprenörskap
Du ska vara villig att:
- Implementera The Body Shops koncept inom detaljhandeln
- Representera och förstärka The Body Shops varumärke
- Marknadsföra The Body Shops värderingar på ett lokalt plan samt stödja lokala initiativ i ditt område
- Investera i att uppnå de, mellan The Body Shop och franchisetagaren, satta mål och budgeterade resultat
- Implementera och fortlöpande uppdatera företagets operativa system och design
- Löpande investera i att säkerställa affärsmässig utveckling av varumärket och långsiktig ekonomisk utveckling av ditt företag
Nödvändiga erfarenheter och kompetenser:
- Kompetens inom detaljhandeln
- Marknadsföring på lokal nivå
- Relevant kunskap och ett bra nätverk i önskat marknadsområde
- Affärsmannaskap
- Erfarenhet av att leda ett team
- Goda kunskaper i engelska
Franchisetagare berättar
”Att vara franchisetagare för The body shop har varit något av det roligaste och mest utvecklade jag gjort i mitt liv! 10 år inom företaget och nästan 5 år som egenföretagare är detta ett företag man kan växa och utvecklas inom. Älskar konceptet med att ha ett företagskoncept som arbetar för en rättvisare och vackrare värld som aldrig testat på djur och tillverkar de mest magiska produkterna!
Informationsträff
Bilder
Film
Visste du att...
Hud (cutis på latin) är den mjuka vävnad som täcker kroppsytan på människor och andra ryggradsdjur. Huden utgör ett mekaniskt skydd mot omvärlden och bidrar till vätskebalans och värmereglering. Kemiska ämnen i hudens utsöndringsprodukter skyddar också mot patogener. Den inrymmer känselsinnet och speciella vävnader som hår, naglar och hudkörtlar. Huden är utan tvekan kroppens största och tyngsta organ, så det gäller att ta väl vara på den!

Kontaktperson
Namn: Sofie Sjöqvist
Huvudkontor: Sverige
Tel: 072 888 90 88
E-post: sofie@franchisetorget.se
Tips & Inspiration
Checklista franchiseavtalet
Inspirationsfilmer
Franchise statistik
Senast nytt om franchise?
Anmäl dig till Franchisetorgets nyhetsbrev: