Zocalo

 

  • Startades: 2010
  • Omsätter: 70 miljoner kr
  • Antal FT: Idag är vi 6 franchisetagare (1-4 restauranger)
  • Mexikanskt restaurangkoncept
  • Ledigt distrikt: Stockholm
  • Bransch: Hotell, restaurang, storhushåll
  • Län: Stockholm
  • Egen insats: Upp till 250 000 kr
  • Status: Ny enhet

Om kedjan

Zócalo har sitt ursprung i Taqueriorna och gatumaten i stadsdelen Mission District i San Francisco. Ett område där det traditionella mexikanska köket möter den fräscha kaliforniska matkulturen. Vi kallar vår matfilosofi för Fresh Happy Mex – mexikansk mat lagad från grunden med noggrant utvalda råvaror. Vi driver i dag 12 restauranger i Sverige och en i Danmark.

Vi har från dag ett fokuserad på att sälja mexikansk snabbmat av högsta kvalitet. Vi till och med berättar exakt vilka ingredienser finns i vår mat genom vårt initiativ Ärlig Meny och Ärlig Nota. Vi har stor fokus på att köpa bra råvaror och har alltid mer ekologiska produkter på vår meny. Vi har också stor fokus på att servera mat som passar för vegetarianer och vegan.

Zócalo är ett koncept som är utarbetat in i minsta detalj, ett nyckelfärdigt koncept. Allt från restaurangens utseende till maten, förpackningar och egenkontroll inom restaurangen. Vi expanderar och letar franchisetagare för vårt koncept.

 

Kontakta etableringsansvarig

Einar Örn Einarsson
Franchiseansvarig, Zocaló
Mob.: –
E-post: einar@zocalo.se

Räkna på att starta eget

Kontakta banken för finansiering av att starta detta koncept.

Nyhetsbrev