010-204 15 01 info@franchisetorget.se

Intresserad av att driva Flickans Städ på just din ort?

Snabbfakta

 

  • Startades: 2015
  • Omsätter:   3,3 Mkr
  • Antal FT: Vi söker vår första franchisetagare
  • Hjälper kunder med att underlätta deras vardag med ett genuint omhändertagande, stort leende på läpparna och värme i hjärtat.
  • Ledigt distrikt: Höganäs, Båstad, Helsingborg, Hyllinge, Halmstad, Örkelljunga, Markaryd
  • Bransch: Rengöring & Lokalvård
  • Län: Flera
  • Egen insats: Upp till 250 000:- (Mer info)
  • Status: Ny enhet

Om oss

Som namnet avslöjar så är vi i grunden ett städbolag. Men vi har valt att vara “så mycket mer” och detta är en stor del av vårt DNA. Vår ambition att leverera “excellens” och “ett genuint omhändertagande” genomsyrar hela vår verksamhet. Det är inte bara tjänsterna vi genomför som ska vara klanderfria utan det är hela upplevelsen av oss, genom hela ledet som ska lysa av glädjen av att vilja leverera tjänster i premiumsegmentet.

Vi säljer inte städtjänster, vi säljer en känsla.

Flickans städ® hjälper kunder med att underlätta deras vardag genom att förvalta deras hem med ett stort leende på läpparna och värme i hjärtat. Familj, Glädje, Excellens är ledorden för alla medarbetare.

Michelle och Johan startade Flickans städ® på halvtid för tre år sedan. Michelle märkte efter att ha arbetat tio år inom hemtjänsten att stressen hade ökat och hon kände sig otillräcklig. Det var inte roligt längre då tiden som hon tidigare haft tillsammans med kunderna minskade och kraven att utföra mer och mer på kortare tid ökade. Michelle valde att säga upp sig och byta riktning i livet. Hon började städa på halvtid och för att fylla upp sina dagar startade hon tillsammans med sin man Johan, Flickans städ®.

Med Michelle och Johans erfarenhet från tidigare yrken där service och omhändertagande av kunder var av stor vikt, kände de en stark drivkraft av att företaget skulle få upp statusen inom städbranschen. Kommunikationen med kunderna och en mycket noggrant genomförd städning är och har alltid varit en självklarhet. Både städning och relationen med kunden ska vara av hög kvalitet.

Vårt koncept

Vårt koncept grundar sig i Bolagets tre ledord, Familj, Glädje & Excellens.

Familj: 

Familj är otroligt viktigt för oss.

Vi vill att alla som kommer i kontakt med Flickans Städ® känner den inkluderande familjära känslan.

Att alla i bolaget, våra kunder och samarbetspartners känner sig som en i familjen.

Glädje:

Att vi alla känner en glädje i det vi gör är viktigt på så många plan. När vi eller vår personal ser en glädje i det vi gör så mår vi bra, som vi alla är värda att göra.

Och genom den känslan så kan vi leverera på topp och våra kunder får den upplevelsen de är värda.

Excellens: 

Excellens är det vi levererar i alla lägen. Från första mötet med alla personer i vår omgivning.

Det kan vara en kund eller en besökare på ett företag som vi städar på, även denna ska få ett bemötande ut över det vanliga.

Samtidigt som vi ska leverera Excellens ute på våra städ.

Vår starka tro och vår filosofi är att om man gör något genuint och från hjärtat så blir det rätt. Att alltid stå nära våra kunder som en stötta i deras vardag och förstår vår egen vikt i det arbete vi utför till dem, gör oss till så mycket mer än ett bolag som städar hem.

Endast i den ärliga och öppna dialogen med våra kunder kan vi bli bättre på det vi gör och uppmuntrar därför våra kunder att hålla en tät dialog med oss om det är något de vill lyfta.

Samtligt ovan nämnt gäller även inom bolaget och alla medarbetare. Vi ska alla känna oss stolta över våra kollegor och trygga i varandras sällskap.

De praktiska delarna i vårt koncept är bland annat:

– Att varje familj/kund har sin egna städflicka där en relation bildas och vänskapsband byggs.

– familjen/kunden ska inte behöva tänka/hålla koll på något annat än det datum vi överenskommit om att vi ska komma. Inga damsugarpåsar ska bytas innan vi kommer och inga medel ska köpas in. Vi har allt vi behöver med oss. Inga kläder behöver plockas upp eller stolar som ska ställas på bordet för att vi ska komma åt, vi löser allt detta och mycket mer.

– Kundmöte utförs alltid innan kund startas. Detta för att i ett tidigt skede bilda en relation med familjen/kunden. Samt ge möjligheten till kunden att ställa frågor och få svar direkt på plats i sitt egna hem.

Profil

Vi söker dig som drivs av att underlätta för andra och leverera service långt utöver det vanliga. Vi ser gärna att du är mitt i livet med egent familj för att ha förståelse för hur vardagspusslet ibland kan vara svårt att få ihop och därav förstå vikten av de tjänster vi dagligen levererar till våra kunder. Du har ett öga för detlajer men någon dokumenterad erfarenhet av städ är inget krav då vi kommer utbilda dig enligt vår modell “flickans academy of excellence”. Men ju mer erfarenhet du besitter desto smidigare går transaktionen till fullfjädrad franchisetagare hos oss.

Du är lösningsorienterad och ser möjligheter i allt.

Du stormtrivs i mötet med nya människor och frodas i att skapa nya kontakter och långsiktiga relationer.

Vi letar efter en person som alltid vill vara den bästa versionen av sig själv.

Franchisetagare berättar

Här kommer ett citat när vår första franchisetagare är på plats 🙂

Informationsträff

Bilder

Film

Visste du att...

…städa (när det görs ordentligt) tar tid, och en hel del dessutom. Studier har visat att de flesta spenderar runt åtta timmar i veckan till att städa hemma. Det är en hel arbetsdag till för de flesta av oss! Därför så börjar fler och fler söka hjälp för att städa hemma, allt från en djupstädning en gång i veckan till en lättare uppstädning varje dag.

Kontaktperson

Namn: Wasim Bitar
Huvudkontor: Hela Sverige
Tel: 076 037 97 17
E-post: wasim@franchisetorget.se

Räkna på att starta eget

Kontakta banken för finansiering av att starta detta koncept.

Senast nytt om franchise?

Anmäl dig till Franchisetorgets nyhetsbrev: