010-204 15 01 info@franchisetorget.se

Intresserad av att driva Wagner på just din ort?

Snabbfakta

 

  • Startades: 1965
  • Omsätter: 1,5 Mdkr (DKK)
  • Antal FT: Idag är vi 33 franchisetagare i Norden
  • Producerar och säljer herrkläder
  • Ledigt distrikt: Hela Sverige
  • Bransch: Handel
  • Län: Alla
  • Egen insats: Upp till 250 000:- (Mer info)
  • Status: Ny enhet

Om oss

VI KLÄR MÄN– EN MULTIBRAND-UPPLEVELSE FÖR MÄN

Vi strävar efter att ge den perfekta shoppingupplevelsen för Wagnerkunden.

Det kräver engagemang, och vi är verkligen engagerade i det vi gör. Vi tänker på mode dygnet runt och vill dela med oss av vår kunskap till Wagnerkunder.

Vi vill att de ska känna sig trygga. Vi vill att de ska känna sig välklädd. För det är vad vi gör.

Vårt koncept

Wagners profil och ambition kommuniceras dagligen och målinriktas internt genom 5:a-konceptet!
5:a-konceptet används för att beskriva, ifrågasätta och jämföra alla situationer med var vi befinner oss!
MÅLET ÄR EN 5:A FÖR FÖLJANDE UTVALDA OMRÅDEN:
• Produkt
• Butik
• Kommunikation
• Kund

PRODUKT

Vi strävar efter att ge våra kunder de mest inspirerande högkvalitetsprodukterna som möjligt inom mellanprisklassen! PRODUKT-beslut och inköp sköts centralt. En 5:a som resultat inom en produktkategori är det samma som en spännande och
inspirerande produktmix i butikerna. Svensk inköpsfunktion inklusive försäljning genom kontrollering och optimering. Inköp i kombination med en marknadsförings och aktivitetsplan för att maximera omsättningen och procenten av lagret som säljs.

BUTIK

En 5:a-butik står i centrum för uppmärksamheten. Effekten av förbipasserande kunder är avgörande för en Wagnerbutiks framgång. Butiken, alla butiker, måste lätt förse kunden med en god överblick.
Kunden bör lätt och snabbt kunna se vad han/hon letar efter. En 5:a-butik är ljus och inspirerande. Den är dekorerad med äkta material – det du ser är det du får. Det är partnerns ansvar att merchandisa butiken som en 5:a.

KOMMUNIKATION

Wagners kommunikation syftar till att tydligt kommunicera ut den beslutade profilen för Wagner. Allting utvecklas centralt. 5:a-kommunikation sänder ett tydligt budskap om allt Wagner handlar om.
Vi kommunicerar profilen, den relevanta produktmixen, de relevanta märkena, servicen, Wagners värden – vi strävar efter att göra detta på ett inspirerande sätt för kunden! Vi kommunicerar via alla plattformar som är meningsfulla, inklusive
en enorm SoMe-närvaro, och levererar även innehåll för lokal SoMe-marknadsföring t.ex. Bilder, filmer med mera MEN det avgjort VIKTIGASTE mediet är butiken!

KUND

En 5:A-KUND fås när varje säljare använder noggrant planerade verktyg. Vi lär alla medarbetare att bli så bra de kan bli inom Wagnerkonceptet. Kunden kommer bara bli en 5:a-kund om vi ger det där lilla
extra – varje gång. För att ge de bästa möjligheterna för detta får alla medarbetare utbildning för att bli den expert vi lovar våra kunder att vara.
• VI förväntar oss att vårt team ska vara bäst i Europa
VI förväntar oss att alltid ge bästa möjliga service i alla dess former i kundinteraktionen VI anstränger oss alltid och vi ger alltid det där lilla extra Det är det enda sättet vi kan leverera en 5:a-kundupplevelse
på! Att ta hand om kunder är butiksteamets ansvar! Det är ett kärnvärde!

One Stop Franchisekoncept

WAGNERS BIDRAG
• Wagners butikskoncept
• Hyreskontrakt
• Kedje-, personalrekryterings- och driftsupport
• Finansiering av 800.000-1.200.000 SEK til varerlager
• Ingen extern kreditprövning/säkerhet
• Hantera bokföringen
• Bruttomarginal garanti på 50%

 

FRANCHISE PARTNERS BIDRAG
• Lust och engagemang till att driva en Wagner butik.
• Investera circa 1,0 miljon for at etablere en butik på ca. 200m2
• Personal/Drift.
• 0 inträdesavgift
• 0 franchiseavgift

Profil

Det absolut viktigaste som franchisetagare hos Wagner är viljan att erbjuda bra service!

Bra service genererar hög omsättning/intjäning!

Vårt koncept tillåter våra partners att hålla 100% fokus på driften av butiken, att leda & utbilda personalen till att nå maximal omsättning.

Det är inget krav att man har erfarenhet av klädbranchen sen tidigare.

Vi söker dig som brinner för service, människor, försäljning och utveckling.

Franchisetagare berättar

Fredrik Bergelin, Wagner Halmstad & Jönköping

Wagner franchisetagare med butiker i Halmstad (Hallarna) och Jönköping (Asecs)

Jag har varit franchisetagare hos Wagner i 4 år, sen maj 2018.

Det bästa med att vara franchisetagare hos Wagner är nog att vi sitter i samma båt! Att vi strävar efter samma mål. 

Jag har upplevt en Corona pandemi som var tuff mot oss alla – också mot butikshandeln. Känslan av att inte stå ensam, och att vi tillsammans kom igenom krisen har varit en stor positiv upplevelse.

Det har också gjort att jag för ca. 2 månader sen öppnade min andra Wagner butik, denna gången i Jönköping.

Informationsträff

Vi kommer att ställa ut på Sveriges största Franchise Evenemang i Stockholm och Malmö: https://franchisetorget.se/besokare/

Bilder

Film

Visste du att...

Jeansen, som från början syddes i brunt tyg, blev snabbt populära bland guldgrävare, cowboyer och andra arbetare som behövde slitstarka byxor. Jeansen blev senare en del av rock’n’roll-kulturen och blev populära världen över. Under slutet av 1900-talet har de blivit en modedetalj snarare än arbetskläder.

Kontaktperson

Namn: Søren Andersen, Country Manager Nordic, PWT Brands
Tel: 073 654 44 88
E-post: san@pwtbrands.com

Räkna på att starta eget

Kontakta banken för finansiering av att starta detta koncept.

Senast nytt om franchise?

Anmäl dig till Franchisetorgets nyhetsbrev:

Anmäld dig till vårt kostnadsfria Starta Eget Community: